Lidé už naukládali na internet tolik všemožného materiálu, že se nenajde nikdo, kdo by se v něm byť i jenom orientoval. O tom, že by snad byl někdo schopen to vše i přečíst a vstřebat, ani nemluvě. A proto se většina internetových stránek potýká klidně i po celou dobu svojí existence s natolik zanedbatelnou, ne-li dokonce nulovou, návštěvností, že jejich bytí prakticky postrádá smysl. Protože k čemu je dobrá stránka, jíž si nikdo nevšímá, a tudíž se nedozví to, co je na ní publikováno, že?
A co si má počít ten, kdo na internetu něco zkrátka zveřejnit musí? Protože to potřebuje dostat ke zrakům široké veřejnosti, což nejednou nelze učinit jinou formou, než právě prostřednictvím webu?
Ten by neměl na podobnou publikaci rezignovat. To by totiž byla chyba. Svou webovou stránku si dotyčný vyrobit zkrátka má. Ale nesmí přitom zapomenout současně i na SEO.
Pokud nevíte u pojmu SEO co to je, lze to charakterizovat stručně jako soubor počinů, které mají za úkol zvýšit sledovanost té které prezentace prostřednictvím jejího přizpůsobení potřebám internetových vyhledávačů.
Služeb těchto vyhledávačů totiž využívají lidé na internetu naprosto samozřejmě. Zadávají do nich klíčová slova a na oplátku se jim dostává vyhledání odkazů na stránky, na nichž se dotyčná tématika vyskytuje. Ovšem takto nalezených odkazů je zpravidla neskutečně mnoho a proto se ty, které se vyhledávačům zdají nejdokonalejší, umísťují na předních pozicích, kde je nalezne a s velkou pravděpodobností otevře řada uživatelů, zatímco ostatní skončí kdesi daleko v seznamu, kam se někdo prokliká jen velice zřídka, pokud vůbec.
A SEO se stará právě o to, aby takto optimalizovaná stránka pronikla na ony přední příčky. Kde je jí sledovanost zaručena. A když je taková stránka sledovaná, může plnit svůj účel. A o to přece každému jde.
0